Zaregistrovat se   Přitlapkovat se
Přitlapkujte se tady:

Jméno:   Heslo:    

Pokud ještě nemáte svůj modrokocouří účet, zaregistrujte se! Registrací souhlasíte s podmínkami používání.
Zapomněli jste heslo?
Vyhledávání

Nahrává se...

Je řešením množíren zákon? Britská Kolumbie chystá licencování chovatelů

Datum23. února 2016  |  Autorjosephine4  |  Zobrazení celkem/dnes4 878x / 3x

Koťata
Ilustrační fotka, FreeImages.com/Daniel Moyano

Kanadská provincie Britská Kolumbie uvažuje po dvou aférách týkajících se množíren uzákonit povinnost mít pro chov koček nebo psů licenci. Premiér Christy Clark prohlásil, že povinnost získat licenci provincii množíren zbaví.

Všichni chovatelé by se museli registrovat a získat licenci, součástí by byly kontroly dodržování minimálních pravidel pro chov. Navrhovatelé zákona věří, že množírny by se tímto dostaly mimo zákon. Ten by podle předpokladů mohl začít platit v roce 2017.

CTV News Vancouver



Jak je to jinde


Příklad 1 – Spojené království

Návrh podobného zákona přímo jen pro chov koček za účelem prodeje je například i v britském parlamentu, diskutuje se od roku 2014 a v roce 2015 prošel prvním čtením.

Konkrétně navrhuje následující pravidla:

  • kontroly a licencování chovatelů koček;
  • zákaz mít koťata před dosažením jednoho roku věku u kočky;
  • omezení počtu vrhů u kočky na jeden za rok a celkově maximálně na tři vrhy za život;
  • zajistit, aby koťata byla dobře socializovaná a zdravá, než jsou prodána.

parliament.uk



Příklad 2 – Austrálie

Snaha registrovat co nejvíce chovatelů domácích mazlíčků, kteří prodávají koťata, ať už pro zisk nebo ne, je viditelná i v pravidlech platných v Austrálii. Registrovat se a pravidelným kontrolám dodržování pravidel podléhají chovatelé se třemi a více chovnými kočkami.

Victoria State Government




Tagy ?

chovatelství


Obsah se nahrává...


Sdílejte!  |  O sdílení
Sdílet přes e-mail Sdílet na Facebooku Odeslat pomocí Facebook Messengeru Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+





12 komentářů

Pro přidání komentáře se prosím přitlapkujte.

Filip
KocouřákFilip  Datum1. března 2016 13:47

schwalbe: Trochu mi vadí předjímání něčeho, co může být úplně jinak. A trochu mi vadí slepá podpora chovů s PP, kde je dneska, zdá se, řada plemen postižena dědičnými chorobami. Moc se o tom nemluví, kdybych se zeptal na facebooku, patrně mě z dané skupiny vyhodí. A tím se to vyřeší :-)

A opravte mě, ale nejsou i některé chovy s PP čistě pro zisk? Nebylo by na tom podle mě nic špatného. Nebo se fakt všichni chovatelé s PP věnují rozvoji daného plemene? :-)

Pokud by chovatelé s PP dodržovali nějaká pravidla nad rámec toho minima, co požaduje jejich chovatelská organizace (tj. 3 vrhy za 2 roky apod.), testovali a sledovali zdravotní problémy zpět několik generací, pak by argumentace pro příklon k PP měla logiku. Ale ročně se v Česku narodí asi 5.000 koťat s PP (resp. v posledních letech to tak bylo), kolik koťat a koček je evidovaných třeba v databázích na vyšetření HCM a další nemoci? Zlomek.

V Česku jsou stovky registrovaných chovatelských stanic s PP. Kolik z nich se chová podle toho, jak píší "kvalitní chovatelé" na internetu? Testy, rané kastrace a tak dále? Procento? Dvě? Budu rád, když mě vyvedete z omylu.

Jak to, že chovatelským organizacím je jedno, jak se chovají jejich členové (tj. netestují, nedělají rané kastrace)?

Pokud by tedy chovy s PP byly zárukou něčeho, pak bych to chápal. Kdo se chová správně, může bojovat za to, aby se správně chovali i ostatní hráči (na trhu - a neberte to zle). Nestavím se na stranu množitelů, ale pokud říkáte, že chov bez PP někam spěje (kam ale vlastně spěje???), kam spěje chov s PP? Myslím, že to je legitimní otázka.

Dnešní svět chce zkratky. Titulky jako v Blesku. Je tedy snadné a atraktivní hodit všechny do jednoho pytle, říct "ti jsou dobří (chov s PP), ti jsou špatní (chov bez PP)", ale svět takový není. Házení do pytlů ale pro kočky moc dobré není :-)

Návrh zákona, jako je v článku, který tady komentujeme, by zajistil kočce z inzerátu, že by neměla mít koťata brzy a neměla by mít mnoho vrhů. Mně by to dávalo smysl.

schwalbe
Kocouřákschwalbe  Datum29. února 2016 22:23

zrovna dnes inzerat na kryti osh kocicky, a ze pry nema PP .. ale v zavorce uvedeno, ze je mozne dolozit, a ze ma kocicka snezny gen, a je mala a s takovymi slitovani fakt nemam a nikdy mit nebudu, pani jde evidentne o byznys na kocce :-/. Takze ano, v takovem pripade se fakt nedivim rupajicim nervum.

Pani ode me shanela kotatko, a ze nema a kdesicosi. Misto toho abych na ni byla hruba, vse jsme ji vysvetlia, nakonec koupila z jedne chs sia s PP tzv adopci ... ale nikdo po me prosim nechtejte, abych mela slitovani s takovymi : http://zvirata.bazos.cz/inzerat/58094240/Hledame-orientalniho-kocoura-ke-kryti.php .. kam pujdou ty kotata? Kde jsou testy? Vi dotycna, kdy se muze kocka kryt, atd, atd ...

ja neurazim lidi, co maji kocku bPP jen se snazim zodpovedne rict, kam chov bPP speje .. a uz tech lidi mam taky trochu plny kecky .. via snezny gen.

Filip
KocouřákFilip  Datum29. února 2016 15:43

chwalbe: Chovatelé s rupajícími nervy nahánějí potenciální zájemce o koťata k těm, kterým nervy nerupají :-) Vším tímto svým chováním (jak to na mě působí) ty, které označují jako množitele a proti kterým chtějí bojovat, vlastně podporují.

A nechápu, proč si někdo myslí, že dělá osvětu tím, že uráží lidi, kteří mají kočku bez PP. Vždycky mi přijde logické řešit spíše příčinu, než kritizovat nějaký její následek (což je samozřejmě snazší, ale nikam to obvykle nevede).

Líbí se mi, že zákon tak, jak je v cizině navrhovaný, by platil pro všechny. Pro chovy s PP i bez PP. Byl by pro dobro koček. A jestli někdo pravidla poruší, mělo by se s tím dát něco dělat. To by byl asi velký rozdíl od současného stavu...

schwalbe
Kocouřákschwalbe  Datum29. února 2016 13:17

Filip: tak to máte naprostou pravdu, tak bych také spíš uvažovala o osvětě a ne o vulgárním napadání, kterého jsem byla mnohokrát svědkem. Takový člověk ihned získá dojem z chovatelů s PP, jako o fúriích, jenže zase na druhou stranu .. když potkáte takových lidí denně 5 až 6 tak Vám prostě už rupají nervy... Vy se snažíte, vše slušně vysvětlit a hups další dotaz .. jako kdyby lidi nečetlia nechtěli to číst ..


Máte pravdu, v Česku to fakt není zvykem :-D nejen v kočkách! ...

Jasně, ale bojím se toho zákazu, aby právě nedocházelo pak černým vrhům, kdy kocour tu říjící kočku prostě v 10 měsících nakryje .. :-/. Ale jak říkáte, dejme tomu čas :-). Ono se to nějak vyvrbí.

Filip
KocouřákFilip  Datum28. února 2016 22:34

schwalbe: Osobně si myslím, že lidé, kterým se stane, že jejich kočka má najednou koťata, nejsou tím úplně hlavním problémem (ač jsou na českém facebooku patrně nejsnadnějším a nejoblíbenějším terčem). Kočky se u nich třeba nemají tak zle jako jinde, kde se množí koťata pro peníze. A na to směřují - aspoň já to tak chápu - v článku zmiňované zákony.

K tomu jednomu roku... V Česku to není zvykem, ale ve světě se (někdy) lidé, odborná veřejnost snaží dospět ke konsensu a i zapojit všechny dotčené strany, aby regulace byla nakonec jejich, aby ji sami (regulovaní) přijali a aby sloužila svému (dobrému) účelu. Předjímat, že něco bude špatně, je hrozně jednoduché. Osobně preferuji tu první cestu.

Myslím, že pokud je to tak, jak píšete, i britský zákon, až projde parlamentem, bude nakonec třeba jiný. Schválně počkejme :o)

schwalbe
Kocouřákschwalbe  Datum28. února 2016 20:37

taky bych brala nějaký zákon ohledně bezmyšlenkovitého množení koček, story mám kocoura s PP a kočku bez PP a ono se to stalo .. no co teď s tím .. mě dokáží vytočit, tady je případem, hloupost, to je takové to občasné množení. Pak jsou lidi, co sekají na kočce koťata furt a pak vyrozenou, vytahanou kočku prostě prodají, jak špinavou fusekli.

Co mě jako chovatele SIA/OSH podráždilo, tak je to tento bod: "zákaz mít koťata před dosažením jednoho roku věku u kočky" ...

Můžu zodpovědně říct, že mi kočky mrouskají od 5/6 měsíce!!! A jsem ráda, že mohu poprosit o časnější krytí, nechat kočku mrouskat non stop je fakt šílený, navíc vlivem progesteronu dochází k sekrecí děložních žláz, ty zvyšují svou sekreční činnost a mění se bakteriální složení v reprodukčních orgánech kočky, stav bakterií může vést k patologickému stavu, jež nazýváme pyometrou, včasné neodhalení může kočka stát život, takže s těmi příkazy a zákazy bych byla opatrná, skoro vždy mi přijde, že o zvířatech a plemenech rozhoduje někdo, kdo s nimi nemá žádnou zkušenost :-/ ..

Na druhou stranu chápu, že stav zvířat a číslo zvířat v útulcích je více než alarmující ..

Filip
KocouřákFilip  Datum24. února 2016 8:56

Je spousta důvodů být pesimistou (přístup dodržování a vymáhání jakýchkoliv pravidel v Česku k tomu často může svádět), na druhou stranu, spousta lidí chce proti množírnám bojovat, proč si tedy nestanoví nějaký cíl - jako by byly chovy jen s licencí - a nejde za tím? Ono je snazší kritizovat, kdo co inzeruje, chápu, a rádoby tím konat dobro.

Nebyla by ale osvěta typu "kupte si kotě jen z chovu s licencí" (nebo si vezměte nějaké z útulku) nakonec mnohem smysluplnější? Ano, chovatelé s PP by byli vystaveni konkurenci, ale kočkám by to zajistilo dobré podmínky. Nemělo by jít o tohle? Byl by to plán na spoustu let, ale mně dává smysl.

viera
Kocouřákviera  Datum23. února 2016 22:57

neverim..nikdy sa niektore veci nedotiahnu do konca..ako sa nikdy nevykynožia zavislosti ludi pod akymikolvek hrozbami ,tak nikdy neskonči nelegalny obchod zo zvieratami...ponuka zavisi od dopytu..a všade vladnu peniaze,nie rozum

HaniK
KocouřákHaniK  Datum23. února 2016 21:19

Myslím, že se do toho nikdo nepustí.

Protože mám pocit, že spousta lidí si vezme do hlavy nějaké informace a ty jede neustále dokola, aniž by je aktualizovali. Teď frčí videa utýraných zvířat a nadávání na množitele. A protože spousta lidí jiný názor nepřijme a dokáží být agresivní, tak další a další lidi slepě kopírují jejich názor.

Možná se za pár let dočkáme toho, že aktivisti si všimnou, že v jiných státech to jde a vezme to do ruky někdo rozumný. Ale jsem v těchto věcech hodně skeptik.

Okleštěte něco do zákona a lidé začnou dělat kličky a budou bujet podvody v ještě větší míře.

Filip
KocouřákFilip  Datum23. února 2016 20:14

A ještě možná zásadní věc: pokud by bojovníkům proti množírnám šlo skutečně o blaho koček, měli by se namísto nesmyslného sledování a kopírování inzerátů z bazoše apod. na facebook a pohoršování se nad nimi zasazovat o prosazení podobných pravidel v Česku.

Je ale otázkou, zda se do toho někdy pustí, protože by najednou bylo vidět i na ně a regulaci by podléhali i oni (tj. často chovatelé koček s PP).

Filip
KocouřákFilip  Datum23. února 2016 20:09

Taky nad tím článkem přemýšlím, nevěděl jsem, že něco takového je. Tak přidám několik mých myšlenek:

1) Je potřeba na všechno speciální zákon? Jsem odpůrcem tohoto přístupu, ale na druhou stranu, líbí se mi, že součástí jsou nebo budou jasná pravidla, co je pro kočky dobré.

2) Hrozně moc mě zaujalo, že britský návrh je přísnější než pravidla pro chovatele registrované ve FIFe (kde jsou 3 vrhy za dva roky, pokud se nepletu).

3) Návrhy chápu tak, že by se týkaly těch, kdo mají chov jako podnikání (tedy nikoliv inzeráty "daruji"). Líbí se mi, že jde o kočky jako takové, že se nerozlišuje s PP/bez PP, ale jde o to, aby kočky byly v dobrých podmínkách.

HaniK
KocouřákHaniK  Datum23. února 2016 16:48

Od rána mi to leží v hlavě.
Takhle to na první pohled vypadá skvěle a byla bych pro všema rukama a nohama.

Zajímalo by mě, jak by vypadal zákon u nás. Jak by byla definována oficiálně množírna. Prostě jen za účelem výdělku? Včera jsem nechtěně nakoukla na inzeráty pod heslem "daruji" a málem mě omejvali. Tolik zvířat! A to za účelem výdělku nebylo. Spíš z toho důvodu, že mláďátka jsou krásná... Takové lidi bych profackovala taky. Ale dost často je za množírny nepovažují. Bylo by ošetřeno i toto?

Nebo by to bylo úplně na všechny, třeba na ty, kterým kočka zdrhne, nevšimnou si toho a pak je pozdě na kastraci?

Byla by nějaká osvěta na vesnicích? Protože upřímně, někde se jede ještě prostě "postaru". Kočky chodí nekastrované ven a množí se. Jak to vysvětlit zvlášť tedy, důchodcům, co nové věci neuznávají?

A jak by se třeba řešilo, kdyby vaši fenu nakryl pes, který zdrhl k vám na zahradu, vy jste třeba absolutně proti potratům u všeho. Taky by byla pokuta nebo třeba naopak soud s majitelem toho psa, protože nakrytí feny není vaše vina?

Jsou to extrémy, ale nastat může všechno...

Jinak díky za článek, je hodně inspirující a poučný.

Výše uvedené názory a komentáře nevyjadřují stanovisko Modrého kocouře.cz. Modrý kocouř.cz si vyhrazuje právo příspěvky odporující dobrým mravům, v rozporu se zákony nebo obsahující reklamu smazat.

Reklama

Nejčtenější

1
Odpočinek po rušném dni (84x)
2
Jak jsme kupovali koupelnový závěs (82x)
3
Jak kotě našlo nový domov a dostalo královské jméno (81x)
4
Kitty jen tak něco neodradí (80x)
5
Historie steliva pro kočky (78x)
6
Veterinární poradna: Nakrytí více kocoury (78x)
7
Veterinární poradna: Jak u kočky poznat březost? (77x)
8
Skládali jsme origami (75x)
9
Kočičí origami (74x)

Má Váš kočičák už svou stránku ve Zlaté knize?

Víte, že svému kočičákovi tady můžete vytvořit osobní stránku? Víte, že pak může mít své vlastní kočkoalbum, deníček a další?

Registrujte se!

Registrace není povinná, ale umožní Vám využívat všechny funkce, které Modrý kocouř.cz nabízí - jednoduché vkládání fotek, komentování nebo komunikace s ostatními Kocouřáky.

Reklama

Modrý kocouř.cz (c) 2024

Všechna práva vyhrazena.
O stránkách
Ochrana osobních údajů
Politika využití cookies
Modrokocouří blog
Novinky
Nápověda
Reklama
Kontakt

Archivováno Národní knihovnou ČR
Facebook Twitter Google Plus Instagram YouTube

Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám usnadnili a zpříjemnili jejich procházení. Rozumím
Jak cookies používáme?

Top